fredag 17 augusti 2012

Politiskt maktmissbruk i Gnesta!

För ett och ett halvt år sedan  var jag och såg den senaste Gnestarevyn, där en sketch innehöll några nyvalda  politiker som lekte i en sandlåda. De gestaltade kommunalrådet, oppositionsrådet samt undertecknad. Efter revyn var jag lite stolt över att vara med i en, som jag trodde, skämtsam sketch om politiker och dess förehavanden i kommunhuset.

Nu vet jag bättre: Det finns en sandlåda, men varken jag eller oppositionsrådet har blivit inbjudna att leka där.

I all hemlighet har majoritetens kommunalråd, samt majoritetsgruppen i Kultur o Tekniknämnden lekt i denna sandlåda! De har uttryckt missnöje över förvaltningschefens framskrivningar samt att han har brist på empati. Av dessa anledningar ber de Johan Ström att söka sig bort från Gnesta kommun.

Inom Alliansgruppen i Kultur o Tekniknämnden har vi ingen som helst förståelse för dessa synpunkterVi anser att Johan Ström gjort ett oerhört gott arbete under sin tid som chef. Han har genomlyst många av förvaltningens verksamheter med nya ögon,  kommit med förslag till förändringar samt effektiviseringar inom många områden. Detta har tydligen varit känsligt bland personal och politiker som inte haft rent mjöl i påsen. Då väljer majoritetsgruppen att sparka chefen istället.

Idag skäms jag över att ha blivit omnämnd i revyns sandlådesketch. Sandlådan, som finns på riktigt, är full av (S) och (MP) politiker som kastar sand omkring sig….

Håkan Ekstrand (c)
Andre vice ordf. i kultur o tekniknämnden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar